Kodėl aš myliu Kauną.


Kiek save atsimenu, visada gindavau savo miestą. Amžinai maža kariaudavau su savo pussesere, kuri yra iš Klaipėdos ir visada įžeidinėjo mano miestą, aš, žinoma, stodavau į jo gynybą.
Dar visai neseniai Lietuva man apskritai atrodė, kaip dievo užmirštas kraštas, su visais savo miestais. Gyvenau ir mėgau Kauną, nes tai mano gimtasis miestas ir aš turiu jį ginti. Net Vilnių vienu metu labiau mėgau, nes atseit jame yra daugiau galimybių lipti karjeros laiptais, jis didesnis, jis gražesnis ir dar visoks toks. Taip, aš tikrai buvau neteisi.

Neseniai dalyvavau konferencijoje, kurioje viena iš temų buvo apie miestų eglutes. Ir daugiausia buvo kalbėta apie Kauno eglutę 2011 metais (tą, iš butelių). Pagal atliktas apklausas, aišku, daugiausiai kauniečių savo eglutę gynė, nes jie turi ją ginti, juk tai jų miestas. Vilnius, be abejonės, daugiau palaikė savo eglutę, nors atsirado tokių, kuriems patiko ir Kauno eglutė. Klaipėda beveik vieningai buvo nusistačiusi prieš Kauną. Ir iš vis daugiausiai iš visų miestų visi peikė Kauną. Pavidoliai.

Šeštadienį, važiuodama pro Kauno rotušės aikštę ir pamačius eglutę, man kažkaip gimė žiauriai didelė meilė Kaunui. Aišku, ji buvo ir anksčiau, nu bet dabar jaučiu, kad Kaunas yra kaip koks vaikas, kurį ginsiu visada ir prieš visus. Norėjau aš ir į Ameriką, ir dabar noriu, bet vis tiek manau, kad po kurio laiko, ilgesys savo miestui atsirastų ir labai stiprus, nes jis yra tiesiog…savas, ir joks miestas neatstos gimtojo miesto.

Taigi va priežastys, kodėl aš myliu Kauną:

1) Jis nėra didelis.
Tiesa, kad noriu į kokį New York’ą, Tokyo ar dar kurį milijoninį ne Europos miestą, bet turbūt man užtektų ten tik pabūti, nes mane baisiai veikia kamščiai. Jau Kaune per piko valandas mane jie erzina, ką jau kalbėti apie didesnių miestų kamščius. Vilnius jau ne mano nervam būtų.
Dar patinka Kauno dydis, nes čia beveik viskas yra šalia ir nereikia pusę valadnos važiuoti iš vieno miesto galo į kitą (nekalbu apie piko valandas). Dar ir naktinių klubų centras yra rotušėje, arba aplink ją. Viskas arti, žiemą, per šalčius visur greitai galima nueiti. O tie klubai kurie ne senamiestyje, o pavyzdžiui laisvėj, irgi yra ne po vieną išmėtyti: Mojo, Macao – šalia vienas kito, visai netoli ir Chaos’as, Anna Mesha… (visokie Embassy ar dar kažkokie neseniai atsidarę manau nelabai ką domina, nebent vietinę tų rajonų fauną, kurios neįleidžia niekur kitur.)
Vilniuj man tik kai kurios vietos fainos, bet labai nedaug kur. Ne visus Vilniaus kampus esu išmalus, nebuvau turbūt nei pusėję klubų ar barų, bet kiek buvau, vienetai, kur man patiko. Vien dėl žmonių, jie labai nefaini.

2) Kauno žmonės.
Ne, nesu aš treniginė fyfa ir neginu savo ,,gentainių”. Mėgstu Kauno žmonės, vėlgi, dėl vieningumo. Kaip, pavyzdžiui, visi susidraugauja kai laimi Žalgiris… Kaip visi vienas kitam pritaria stumdami ant Lietuvos Ryto ar kito krepšinio klubo… Kokie, galų gale, kauniečiai būna bičiuliai, susitikę pirmą kartą kokiam kitam mieste arba šalyje. Visi visus pažįsta, o kad ir nepažįsta, tikrai dauguma vieni kitus iš matymo žino. Galvokit ką norit, gal tai ir kaimo bruožas, kai visi vieni kitus žino , man neįdomu, man tai patinka. Tas ir daro mūsų miestą jaukų ir šiltą. Man žmonės čia draugiškesni, nei Klaipėdoj ar Vilniuj. Tik nervian tas stereotipas, kad Kaune daug treninginių. Manau tai jau galima pamiršti, nes norint įkąsti Kaunui, su šitu atgyvenusiu pasakymu, nieko nesigaus, treninginių karta jau praeidinėja ir jų tikrai nėra daug. Beje, kitose meistuose jų netgi daugiau.

3) Kauniečiai palaiko Kauną, kai jo nepalaiko daugiau niekas.
Iš esmės, tai yra tiesa. Daugelis miestų, kaimelių, miestelių ir kiti užkampiai Kauno nelabai mėgsta, vėlgi, kodėl? Nes mes esame atskira respublika, kuri kuria savas taisykles ir mes esam unikalūs. Grįžkim prie eglutės. Ne visi, bet dauguma, esu tikra, Kaunui pavydi, nes nei vieno miesto valdžiai nedašuto padaryti eglutę įdomesnę, o ne eilinį kartą pastatytį nukirstą vagštą medį ir papuošti jį žaisliukais. Ok, iš Vilniaus ateina aidas, kad čia yra tradiciška eglutė, kluri jau N metų džiugina mūsų širdis, suteikia jaukumo, šventinės nuotaikos, sukelia nostalgiją ir t.t. Iš dalies sutinku, iš dalies ne, nes visig mes turim ne vieną eglutę, užtenka kelių banalių, o viena tikrai gali būti kitokia ir išskirti mūsų miestą.
Galu gale, neseniai išgirdau Zuoko žodžius, dėl Panemunės tilto: ,,…paramos nebus, Kaunas tegul verčiasi kaip nori.”. Aišku, kas gi Kaune gali būti gero? Juk Klaipėda yra uostas, atplaukia laivai, gaudoma žuvis, traukia ten turistai, prie tos sumy*tos jūros. O Vilnius gi sostinė, kiškime visus pinigus ten ir statykime kuo daugiau dangoraižių, o Kaunas tegul eina n*, nes nieko ten gero. Ir va nors tokios kalbos netyla metų metus, nors visi važiuoja ant to Kauno, neskiria tiek pinigų, kiek skiria kitiems didiesiems miestams (pabrėžiu – Kaunui skiriami pinigai, bet ne tiek daug, jei netyčia norėtumėt prisikabint prie žodžių…), bet Kaunas vis tiek sugeba stebinti ir tvirtai laikytis ant kojų. Man, pavydžiui, neįdomu, kad čia nėra dangoraižių, likę daug vargingai atrodančių pastatų, net miesto centre ir t.t. ir pan. NEĮDOMU. Man mano Kaunas yra jaukus ir mielas.

4) Kauno žvaigždės.
O kiek žvaigždžių mes turim: A. Sabonis, J. Smoriginas (net iš Šančių, garbė man :D), Jasikevičius, Adamkus ir kiti. Aišku, ir kiti miestai turi savo pasididžiavimus, bet aš šiuo metu didžiuojuos savu miestu. Dar, žinoma, ir Žalgiriu, visgi užsienyje daugiau yra žinomas būtent Žalgiris, o ne Lietuvos Rytas.

5) Kauno centras.
Ir Laisvės Alėja ir senaamiestis man yra 1000 kartų jaukesni, nei Vilniaus senamiestis ar centras arba Klaipėdos. Man ten nejauku, kažkaip šalta…

266703_1848096958407_2508598_o

???????????????????????????????

nemuno-ir-neries-santaka-vilioja-ispudingais-parko-peizazais-zaliomis-pakrantemis-cia-nuolat-vyksta--4fa7a227b88a6

100% žinau, kad atsiras labai pykstančių žmonių, kurie pradės kažką įrodinėti. Tai va, nesivarginkit, aš pasakiau savo nuomonę, jūs savo nuomonę, diskusijų, kurios niekada gyvenime nesibaigtų, pradėti nenoriu, taip kad šiuo atveju savo nuomonę pasilaikykit sau😉

Parašykite komentarą

